Her insan şirket sahibi olabilir ama herkes bu şirketi sürdürebilir bir şekilde koruyamaz. Yani herkesin bir şirketi olabilir ama herkes bu şirketini devam ettiremez.
Devam ettirememenin yolları ise şirket içi anlaşmazlıklar , ortaklar arası anlaşmazlıklar, şirket içi bürokrasinin zayıflığı, çalışanlar arası iletişimin zayıflığı ve itibar kaybıdır.
Şirketi ayakta tutabilmek için öncelikle şirketin baştan aşağıya sürekli tedavi edilmesi gerekir. Şirketinizde hiçbir sorun yokken sorun olmadığı için rahat davranırsanız eğer elbet birgün sorunlar kapınızı çalacaktır. Ve gelişleride oldukça sert olacaktır.
Öncelikle sürekli çalışanlarınızın iletişimini iyi tutun. Şirket içindeki haberleşme sistemini geliştirin. Sorunlardan herkes haberdar olabilirsin. Müşteri odaklı çalışın. Müşterilerinizin ne istediğini kulak verin. Onlar için ayrı departmanlar oluşturun. Ama oluşturup bırakmayın o departmanların işleyişlerini kontrol edin. Tavsiyeler verin departmanın sorunlarını giderin. Anketler yapın, ürün araştırması yapın. Müşterileriniz ile sürekli iç içe olun. Gününüzün %80'ini müşterilernize ayırın. Çünkü müşteri şirketi ayakta tutan demirlerden daha güçlü bir varlıktır. Hatta müşteri ile ilgili söylenen mükemmel bir sözü aktaracağım size.
''Müşteri parasının başka yerlerde harcayarak. Yukarıdan aşağıya tüm şirketleri mahvedebilir''
Bürokrasiye odaklanın. Şirket içinde bürokrasiyi kontrol altında tutun. Üretim alanındaki bir işçi söylemek istediği birşey olduğu zaman çekinmeden üstlerine bildirebilsin. Çünkü aslında işi yapan onlar ve üretimde önemli fikirleri ile şirkete büyük adımlar attırabilir. Şirketteki tüm departmanların işleyişini kontrol etmelisiniz.
Şirketinize önem verip şirketinize tutkuyla bağlı olmanız gerekiyor. Mantıklı kararlar verilmeli. Mantıklı kararlar nasıl verilir?
Mantıklı kararlar şirkette söz sahibi olan önemli kişilerin görüşleri alınarak bulunan orta yoldur. Bir görüş çok insanın kafasına yatıyorsa o zaten mantıklıdır. Süprizlerede oynayabilirsiniz. Sezgisel hareket edip şirketinizi hızlı bir şekilde dünyada önemli yerlere getirebilirsiniz. Ama bu riski ancak liderlik vasfına sahip olan kişiler alabilir. Ve sezgilerine güvenen kişiler.
İtibarda oldukça önemlidir. Şirketler genelde itibar üzerinde yoğunlaşmazlar. İtibari gereksiz gibi görürler. Ama itibarları karalandığı zaman ise en önemli işleri itibar olur birden bire. İşte bunu yapmamaya çalışın. Şirketin sorunu yoksa rahat davranmayın. Elbet başka bir sorun vardır. Asla rahat davranmayın. Eğer rahat davranırsanız sürekli sorunlar ile mücadele etmek zorunda kalırsınız. Ama kontrolü elden bırakmaz sürekli tetikte ve dikkatle işleri takip ederseniz şirketiniz güç geçtikçe güçlenir ve verilen emekler sayesinde dünyada belli bir statüye ulaşır.
0 yorum:
Yorum Gönder