Son Dakika
Yeni Sarkı Sözleri Sitemize Eklenmiştir.
18 Haz 2014

İclal Aydın - Lal(Kızıma) [ Şiir Sözü ]

18.6.14

Canm kızım 
meğer sanaymış yolculuğum
bir gün kendime neden yaşadığımı sordum
bir anlamı olmalıydı başımdan geçen onca şeyin
bir karşılığım olmalıydı hayatta b soruyu sorduğumda 
kendime 23 yaşımdaydım.Ellerim yaşlanmamıştı henüz
ama soluk soluğa kalmış yorgun bir çocuktum
bildiğim her şeyden herkesten uzaktaydım
yalnızlık,yabancılık,haksızlık
dünya kederleri bir olmuş yüklenmişlerdi bir gece kalbime.Balkona çıktım
Dördüncü kattaydım.Soğuk bir kış gecesiydi
Demirleri tuttum ,caddeyi seyrettim ağlayarak
göreceksin,insan nasıl acır kendine böyle anlarda
129 numaralı otobüs geçiyordu ve bir kız köşedeki
benzinciden çıkmış ,elinde bira şişesi ağlıyordu
uzundu saçları.Kaldırıma oturdu ,elindeki bira şişesini karşısındaki saat kulesine fırlattı.
Saat on ikiye on vardı ve belli ki ikimizin canı da çok yanmaktaydı.

Annem geldi aklıma.Bir pazar dönüşü,elimi avucunun 
içinde kavrayışı ve bana doğumumu anlatışı
Yalnızmış sancıları geldiğinde çok korkmuş
ya başaramazsa diye balkona çıkmış insanları seyretmiş
Başka kadınlarda çekti bu sancıyı diyerek be başka
insanların acılarından güç alarak doğuma girmiş
doğduğumda yaptığı ilk şey saate bakmak olmuş
Saat öğlen on ikiye on varmış


İşte böyle demiştim kendi kendime buraya kadarmış
Sonra çilekli pastayı çaldığım vişneleri limonlu dondurmayı
ne çok sevdiğimi düşündüm.Saçlarımı uzatacaktım
Para biriktirip yollara çıkacaktım.Büyük kararlardan önce 
mutlaka bir gece beklemeli.Eğer sabah aynıysa her şey , 
o zaman düşünmeli bitirmeyi bir hikayeyi
Ertesi gün , güneşli bir sabahtı ve çoktan düşmüştü
ruhumun ve kederimin ateşi

o günden sonra neler oldu bir bilsen.Sana anlatacak
o kadar çok şeyim var ki çok korkuyorum sever misin
acaba beni iyi bir anne olabilecek miyim
koruyabilecek miyim seni kalbimde ve zihnimde 
bitirdiklerimi eksiksiz iletebilecek miyim sana
takvimler bir sonbahar çocuğu olacağını söylüyor
annen de sonbaharda doğmuş bir bebekti.Bu mevsim
hüzünlüdür kızım ve çok sever güneşi

Şu anda minicik tekmelerinle ben buradayım diyorsun
gelişine az kaldı.Seni sevinçle beklerken odanı
hazırlıyoruz hevesle.Ama ne yazık ki odan kadar
özenli ve sessiz bir ülkeye gelmiyorsun isterdim ki
benim gördüklerime sen şahit olma ama onlar sana bile yetişti
geleceği zamanı kendi seçmiş biri olarak güçlü ve benden de 
önde olacağını biliyorum.umarım sen de
seversin karıncaları,kedileri ve kelebekleri.Ben babasını
çok özleyen bir çocuktum,dilerim sen ayrı kalmazsın seni sevinçle bekleyen babandan
Anneler ve babalar tanıyacaksın bizden başka,oğluna söz verdiği bisikleti alamadığında
notalarla oğlunun adını yazan bıyıklı,yorgun babaları,ya da kendi giyemediği mavi
23 nisan elbisesini sabaha kadar uyumadan kızına diken anneleri
Sonra kendinden başkasını düşünmeyenleri,kendi öfkesinde boğulanları ve yalancıları tanıyacaksın
Aşkı tanıyacaksın bir gün,kalbin kırılacak ve belki kıracaksın birilerini
İyi bir tamirci ol kızım.çabuk onar kırdığın kalpleri
ve çaresiz kalma kendi kırık kalbinde.Sen şimdi
kendi öykünü yazmaya geliyorsun.Hayat iki
seçenek sunuyor.Ya payına düşen kaderi paylaşacaksın
ya da kendinle iyi geçinmeye bakacaksın.İkincisini tercih edersin umarım

bana öğretildiği gibi kızım
öğrendiğin çiçek adlarını unutma.Kelebekleri kitap arasında kurutma
kin büyütme kalbinde ve incitme kimseyi.Dilerim dünyaya geliş nedenini sen çabuk bulursun
Yolun açık olsun

Annen


 
Footer'ı Göster
Yandex.Metrica